Travel: Mijn vakantie naar Curaçao + Tips!

Finally, het artikel over mijn vakantie is af! Het heeft even geduurd voor mijn vriend en ik alle foto’s hadden samengevoegd en bewerkt, maar hier is hij dan!
Ik ben begin Juli een week naar Curaçao geweest, een bestemming die al een tijdje op mijn lijstje stond. Mijn vriend is begonnen met werken nadat hij zijn Bachelor met een dikke 8 had gehaald (trots!) en hierdoor konden we alsnog een weekje weg deze zomer. Ik had een half jaar hiervoor nooit gedacht om weer zo’n geweldige reis te gaan maken als het jaar ervoor (Ik ben namelijk vorig jaar twee weken naar Zanzibar geweest, hier zal ik nog wel een artikel over schrijven!) Ik was dus super excited! De foto’s hierboven zijn nog wat leuke extra’s omdat ik niet kon kiezen.

Wachten op Schiphol (Nog nooit zo vroeg bij de Mc’Donalds geweest haha!)

Phoe, zeker 24 uur onderweg..

We verbleven in het resort Floris Suites en we hadden een prachtige ruime kamer met zwembad view en eigen ligbedden! Het was een mooi verzorgt resort, waar ze werkelijk alles voor hun gasten doen. Het resort ligt vlak bij de zee, met een golfkarretje kon je hier elke dag af worden gezet, maar lopen ging ook prima. We hebben elke dag een heerlijk ontbijt gehad, yum! Het resort heeft hele mooie tuinen, en een groot zwembad.

De dag dat we aankwamen was het al redelijk laat. We hebben snel wat gegeten en zijn op bed geploft, we waren al zeker 30 uur wakker met het tijdsverschil (doodmoe dus). De tweede dag was de dag dat Nederland tegen Argentinië moest spelen, deze wedstrijd hebben we gekeken op Mambo Beach, dit is een hele hippe beach club die vooral gericht is op jongeren. Het was werkelijk waar helemaal oranje daar, de wedstrijd werd uitgezonden op een groot scherm. Super gezellig! Helaas heeft onze support niet geholpen.. We hebben onszelf daarna maar getroost met wat Subway.

Hup Holland Hup!

De derde dag van onze vakantie zijn we naar Willemstad geweest (de hoofdstad van Curaçao). Hier zijn we gaan winkelen, eten, rondlopen ect. Wat een gezellige stad, zeker de Penha is een aanrader om naartoe te gaan, heel veel make-up voor goedkopere prijzen dan in Nederland. Bijvoorbeeld O.P.I, Bobbi Brown, MAC en nog veel meer! Ook zijn we naar de Renessaince shopping mall geweest, dit is een vrij nieuw shopping center, met winkels als Mango, Tommy Hilfiger, Tifanny & Co. En nog veel meer. Hier heb ik verder niet zoveel gekocht, de Mango was zelfs duurder dan hier in Nederland..

Uitzicht vanaf de pontjes brug in Willemstad

De vierde dag hebben we lekker op het strand gezeten van Pirate Bay, vlak voor ons Resort. Pirate Bay is een gezellige beach club waar je tussendoor lekkere shakes en andere snacks kan halen. Omdat wij bij Floris Suites verbleven kregen we een bandje voor ligbedden en hoefden we nooit entree te betalen, chill!  S’avonds hebben we op het strand gegeten, super romantisch en lekker! Ik had pasta en mijn vriend een lekkere biefstuk, smullen!

Mijn rug was al de eerste dag verbrand..

Pirate Bay had een leuk platform midden in de zee waar je op kon klimmen, aan de onderkant waren heel veel tropische vissen te zien!

Eten bij zonsondergang!

Nomnomnom!

De vijfde dag van onze vakantie hebben we een hele bijzondere trip gedaan, namelijk naar Klein Curaçao. We moesten voor deze trip om half 6 opstaan, met een busje werden we bij ons resort opgehaald. Half slapend gingen we richting de Jan Thiel baai waar we op een Catamaran stapten om vervolgens 1.5 uur over 3 meter hoge golven richting Klein Curaçao te varen. Ongeveer 90% van de boot was zeer misselijk (je snapt wel wat hier het gevolg van is ;-)) gelukkig heb ik een sterke maag, ik vond het juist super leuk om half het water in te duiken haha! Maar voor mensen met een minder sterke maag, neem een reispilletje. Het overtrof werkelijk alle plaatjes van internet, zo mooi! Klein Curaçao is een onbewoond bounty eiland met hagel witte stranden, een ultra blauwe zee, en heel veel tropische vissen en zeeschilpadden! We mochten hier een paar uur blijven en hebben een BBQ gehad op de boot, we konden duiken, chillen, het eiland verkennen, maar net waar je zin in had. Dit was echt een geweldige ervaring. De trip was redelijk prijzig, maar het was het dubbel en dwars waard.

De Catamaran!

Het enige gebouw op het eiland, een hele oude verlaten vuurtoren.

En een spookschip.. indrukwekkend!

De volgende dag hebben we een dagje op het strand van het Hilton doorgebracht, ook een erg mooi strand met wat meer golfslag. S’avonds hebben we weer gegeten bij zonsondergang, omdat het vorige keer ook zo goed was bevallen!

De laatste ‘hele’ dag hebben we een trip gedaan langs verschillende stranden. De Grote Knip, Cas Abou & Porto Marie beach. De Grote Knip is samen met Porto Marie mijn favoriet. De Grote Knip is een prachtig strand met een extreem blauwe zee, prachtig om te zien! Cas Abou is wat meer toeristisch, dit strand was ook erg mooi. Porto Marie is een wat hipper strand, erg mooi en je kunt hier heerlijk eten.

De Grote Knip, zó blauw, net een zwembad!

Cas Abou Beach

Porto Marie Beach, super gezellig en lekker eten! Ook waren hier heel veel mooie vissen te zien!

De laatste dag hebben we nog op het strand gelegen bij Pirate Bay, we moesten rond 5 uur weer richting het vliegveld naar Nederland. Hadden we nog maar een extra weekje..

We vertrokken met zonsondergang, pretty!

Wat kleine tips voor als je ook naar Curaçao gaat:
– Op Curaçao airport zijn O.P.I lakjes te koop voor €4.90 per stuk, whoeh! (je snapt wat ik heb gedaan, haha ;-)).
– Betaal vooral met guldens, dit is voor nederlanders nog voordeliger dan dollars.
– Je hoeft van te voren geen bergen geld mee te sjouwen, neem wat kleine contanten mee en pin in Curaçao zelf. Dit gaat erg makkelijk als je je pas op wereldwijd betalen zet!
– Smeren Smeren Smeren, je verbrand echt zo snel, de zon is ontzettend fel. Dus zorg voor voldoende zonnebrand!
– Ga naar Klein Curaçao met Bounty Adventures, dit is inclusief eten en drinken voor de hele dag.
– De laatste tip, geniet!

Ik heb een geweldige vakantie gehad. Echt, als je ooit de kans krijgt om naar dit land te gaan, niet twijfelen, gewoon DOEN! Er is zoveel moois te zien, en zoveel te beleven. Ik wil dolgraag nog een terug naar Curaçao, maar de lijst met landen die ik nog wil zien is nog zo lang haha! Wie weet ga ik volgende zomer terug.

Ik hoop dat je het leuk vond om over mijn vakantie avonturen te lezen, waar ben jij deze zomer naartoe geweest? En als je niet in het buitenland op vakantie bent geweest, wat is het leukste wat je hebt gedaan deze vakantie?

Volg je My Style Signature al op Bloglovin & Facebook?

Foto’s: Florian Verrijk

13 Comments

• Beantwoorden augustus 21, 2014

Marloes

Wauw, wat een mooie foto’s zeg. Ziet er geweldig uit allemaal. Ik wil hier ook heel graag nog eens heen!

hilde

Prachtige foto’s! Volgens mij waan je je echt in het paradijs haha. Ben aantal keer naar Aruba geweest maar Curaçao staat ook nog hoog op mijn lijstje :)! Liefs, X

• Frederique Schenkels

Dankjewel! Ja het is echt prachtig, Aruba lijkt mij ook geweldig, ik had gehoord dat de stranden daar nog net wat idyllischer zijn. XX

• Beantwoorden augustus 22, 2014

Sylvana

Wat een fijne tips! En over de foto’s kan ik maar 1 ding zeggen: wauw!! Ik wil Curaçao zelf ook nog wel eens bezoeken :).

• Wauw, supermooie foto’s!! Love it… Curacao is echt geweldig

• Beantwoorden augustus 25, 2014

Maaike

Mooie foto’s!

• Beantwoorden september 18, 2014

Beau

Prachtige foto’s! Hier wil ik ook zo graag ooit nog eens heen!

• Beantwoorden september 23, 2014

Let's travel and see

Wat super toevallig, ik was ook bij Floris suites en tegelijk met jullie: laatste week juni en eerste week juli, en ik was vorig jaar ook in Zanzibar (en Tanzania)! Hele herkenbare foto’s dus! Alleen die opi lakjes, dat wist ik niet! Bummer! Op mijn blog verschijnt er binnenkort ook een curacao blogje..

• Frederique Schenkels
      Beantwoorden september 24, 2014

Frederique Schenkels

Wauw dat is wel ontzettend toevallig ja! Super leuk! Welk resort zat jij op Zanzibar? Toevallig op Dream of Zanzibar? 😉